Powrót do przeszłości

 

 

 



 

 

    Pamiętam bardzo dobrze lato 1999 roku. Jennifer Lopez wydała wtedy klip „If you had my love”. Sam teledysk wtedy wydał mi się niesamowity, a ona jak nie z tej ziemi (zresztą, minęło ponad 20 lat i stwierdzam, że jakaś prawda w tym była, bo ona nadal zachwyca). Internet dopiero miał się upowszechnić, a serwis You Tube powstać sześć lat później. Jedynym sposobem trafienia na ulubioną piosenkę było oglądanie wszystkich list przebojów MTV z magnetowidem gotowym do nagrywania. Młodsi ludzie, wychowani w świecie, w którym szybki i tani internet stał się już ogólnodostępny, mogą przecierać oczy ze zdumienia. Taka strata czasu! Dziś to trzy kliknięcia i można obejrzeć każdy teledysk, który jest             w zasobach serwisu. Dwa lata wcześniej, czyli w 1997 roku, będąc u siostry na wakacjach trafiłam na utwór "Engel" grupy Rammstein. Może nie był on przeznaczony dla trzynastoletnich dziewczynek. Faktem jest, że połączenie popu, metalu    i elektroniki, do tego dziwne, ociekające erotyzmem teledyski, wydały mi się wtedy hipnotyzujące. Nigdy wcześniej nie widziałam czegoś tak wspaniałego, a do tego oni sami jawili mi się jako ideały mężczyzn. Mało tego: w tym czasie zaczęłam bardziej przykładać się do nauki niemieckiego, bo w tym języku śpiewają członkowie berlińskiej grupy.  Zostałam ich fanką na długie lata i nawet kilka lat temu byłam na ich koncercie :)





 

Letnie przeboje to mieszanka sentymentów i historii.  Nasz umysł po latach idealizuje wspomnienia, więc wydaje się, że „kiedyś było inaczej”. My byliśmy wtedy bardziej beztroscy, lato bardziej było latem: gorące dni i nocne burze.  Jerzyki krzyczały w upale, potajemnie czytałam "Bravo"  (mama nie pozwalała), a do „Popcornu” dodawano wakacyjne naklejki na paznokcie.  Do takich sentymentów nawiązuje nasza nowa wystawa. Obejrzyjcie ją przy okazji odwiedzin u nas. Może      w Was też poruszy jakąś strunę i wywoła wspomnienia?

Katarzyna Guzewicz



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Miasteczko Twin Peaks

Seanse filmowe w Muzotece

Co było w kinach na początku XXI wieku?

50 lat pisania bestselerów

Budzimy się na wiosnę- scenariusz zajęć

Tom Cruise i Mimiki

Zło według Hanekego

Filmowanie - podręcznik dla młodych - T.Lanier, C.Nichols

Quiz "Jaka to melodia"