Learnin' the Blues!


Cała Polska oszalała dzięki piosence Matta Duska dodanej ostatnio na serwis YouTube. Jeśli jej jeszcze nie słyszeliście- koniecznie sprawdźcie!

 


Ale o co cały ten dym?

Otóż, Matt Dusk, który jest związany z Julitą Borko, jest dość częstym gościem w Polsce. Mimo, że jest to dla niego urlop i szansa odpoczynku z rodziną, to artysta wykorzystuje też tę możliwość na swój muzyczny rozwój. Wielokrotnie występował w naszym kraju i współpracował z muzykami, m.in. z Margaret.

Dusk bardzo ciepło wypowiada się w wywiadach o Zbigniewie Wodeckim: „"Zbigniewa poznałem po raz pierwszy na gali magazynu ‘PANI’ w 2016 roku, a potem na koncercie z Rafałem Brzozowskim w 2017 roku. Zbigniew był niesamowitym muzykiem, grał na dwóch najtrudniejszych instrumentach, trąbce i skrzypcach, i miał bardzo dojrzały, mocny głos. Pamiętam, że bardzo mnie wtedy urzekł. W 2019 roku zostałem zaproszony na festiwal Wodecki Twist z wieloma innymi artystami, którzy występowali w duecie. Najważniejszym wydarzeniem festiwalu było zaśpiewanie razem z nim ‘My Way/Szczęście jest we mnie’. To był dla mnie bardzo wzruszający moment, ponieważ jest to piękna piosenka i żałuję, że nie miałem okazji nagrać go razem z nim, gdy żył. Wszędzie szukałem, tego nagrania online, ale jedyne co znalazłem to nagranie live na YouTube". I tak właśnie powstał wyjątkowy, pełen emocji i wzruszeń utwór: 


Album „Sinatra with Matt Dusk” powstał w przypływie jednej myśli. Dusk przyznaje, że nagrał płytę jednego dnia, kiedy zatrudnił 18 muzyków i w ciągu 8 godzinnej sesji nagraniowej uwiecznili aż 18 utworów. Wszystkie piosenki, znajdujące się na krążku, to absolutne przeboje Franka Sinatry- idola piosenkarza, który je śpiewa od prawie 25 lat. Na liście możemy znaleźć dwa wspaniałe nazwiska- Zbigniewa Wodeckiego oraz Kuby Badacha. Oczywiście, „My Way” Dusk & Wodecki jest już znane od dłuższego czasu. Ale to, co wydarzyło się 2 października, to absolutna bomba.

„Learnin' the Blues”, lub po polsku „Już wiesz co to blues”, to piosenka dwujęzyczna, zaśpiewana przez Matta Duska oraz Kubę Badacha, a tekst w języku polskim poczyniła Aleksandra Kwaśniewska. W opisie na serwisie możemy znaleźć: „W rezultacie mamy opowieść o dwóch mężczyznach ruszających w miasto,  którzy po utracie miłości, świadczą sobie wsparcie i przyjacielskie, męskie ramie”.  Spójrzmy więc raz jeszcze na teledysk.

„Jazz ma wieloletnią tradycję w zakresie interpretacji i współpracy. Dorastałem w nocnych klubach, w których nigdy nie wiedzieliśmy, kto był na sali i nie wiedziałeś, kto zaraz wyjdzie na scenę i zaśpiewa.  Kuba i ja chcieliśmy znaleźć piosenkę, którą dwóch gości mogłoby zaśpiewać o bluesie, doradzając sobie wzajemnie, żeby iść dalej. Współpraca z Kubą była bezproblemowa i przyjemna, a praca na planie klipu wypełniona była rozmową, śmiechem i whisky”- powiedział Dusk. I muszę się przyznać, że naprawdę czuć niesamowitą chemię pomiędzy gentlemanami. Dwóch niesamowicie przystojnych i uzdolnionych artystów, którzy rozmawiają ze sobą poprzez muzykę w męskiej garderobie oraz klubie. Piękne wnętrza, cudowne zdjęcia oraz przyjaźń między muzykami powodują, że czuję się jakbym oglądała film z lat nawet ‘60tych. A jednocześnie jest to utwór zupełnie świeży i nowy, pomimo znanego tekstu czy harmonii. Istna perełka! Coś niesamowitego, naprawdę! Wciąż mam ciarki!

Jeśli jeszcze nie widzieliście klipu to zapraszamy na YT. Premiera płyty odbędzie się już jutro- 09.10.2020 i nie możemy doczekać się, kiedy dostaniemy paczkę i ją przesłuchamy!

P.S. Łapcie linka do Empiku i albumu!


Anna Przegrocka



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Miasteczko Twin Peaks

Seanse filmowe w Muzotece

Co było w kinach na początku XXI wieku?

50 lat pisania bestselerów

Budzimy się na wiosnę- scenariusz zajęć

Tom Cruise i Mimiki

Zło według Hanekego

Powrót do przeszłości

Filmowanie - podręcznik dla młodych - T.Lanier, C.Nichols

Quiz "Jaka to melodia"